20 důvodů, proč začít s meditací ještě dnes

Meditace pro zdraví

Nejrůznější výzkumy ukazují, že meditace zlepšuje zdraví, podporuje pocit štěstí a pomáhá i k úspěchu v životě. V září 2013 publikovala Emma M. Seppälä, Ph.D následujících 20 benefitů, které meditace přináší.

V úvodu píše:

„Začala jsem meditovat brzy po 11. září 2011. Žila jsem na Manhattanu, tedy na vskutku chaotickém místě a hlavně v extrémně vyhrocené době. Uvědomila jsem si, že nemám žádnou kontrolu nad svým vnějším prostředím. Je ale jedno místo, nad kterým mohu mít kontrolu téměř stoprocentní, má mysl. A to právě skrze meditaci. Když jsem meditovat začala, vůbec jsem nečekala, že díky ní budu zdravější, šťastnější a dokonce úspěšnější.

Díky zjištění, jaké všechny benefity meditace přináší, jsem se rozhodla věnovat svou disertační práci na Stanfordu právě výzkumu meditace. Viděla jsem, jak meditace ovlivnila život lidí z nejrůznějších prostředí. Od vysokoškolských studentů po válečné veterány. V posledních deseti letech bylo publikováno stovky studií věnujících se meditaci. Zde je 20 vědecky ověřených důvodů, proč byste se měli začít věnovat meditaci i vy.“

Zdroje jednotlivých tvrzení najdete v článku na psychologytoday.com (v angličtině).

Meditace posiluje zdraví

  1. Zlepšuje funkci imunitního systému
  2. Snižuje bolest
  3. Snižuje záněty na buněčné úrovni

Posiluje pocit štěstí

  1. Podporuje pozitivní emoce
  2. Zmírňuje depresivní stavy
  3. Snižuje úzkost
  4. Snižuje míru stresu

Meditace podporuje sociální život

Myslíte, že meditace je pouze individuální činnost? To sice částečně je (meditujete sami) ale zároveň zvyšuje pocit sounáležitosti s ostatními. Zvláště pokud meditujete ve skupině.

  1. Podporuje sociální vztahy a emoční inteligenci
  2. Činí člověka více soucitného
  3. Člověk se necítí osamělý

Meditace zlepšuje sebekontrolu

  1. Zlepšuje schopnost ovládat své emoce
  2. Meditace umožňuje poznat své nitro

Meditace změní váš mozek

  1. Díky meditaci roste šedá kůra mozková
  2. Zvyšuje objem těch oblastí mozku, které souvisejí se schopností regulovat emoce, se sebeovládáním a s pozitivními emocemi
  3. Zvyšuje kortikální tloušťku v oblastech spojených s pozorností

Meditace zvýší vaši produktivitu

  1. Zvyšuje schopnost soustředění a pozornosti
  2. Zlepšuje schopnost multitaskingu
  3. Zlepšuje paměť
  4. Zvyšuje kreativitu
  5. Budete MOUDŘEJŠÍ

 

Meditace vám dává větší možnost volby. Když poznáte svou mysl, uvědomíte si, že už nemusíte být otrokem svých emocí. Poznáte, že se nemusíte nechat ovládat záchvaty vzteku, nevrlostí, žárlivostí, smutkem ale i radostí.

Meditace je skvělou formou duševní hygieny. Své tělo sprchujeme a myjeme každý den a považujeme to za samozřejmost. Čistili jste ale někdy svou mysl? Je snad méně důležitá? Díky takovéto pravidelné „hygieně mysli“ se budete cítit svobodněji, uvidíte věci v širších souvislostech a budete efektivněji prožívat každý den a každý okamžik života.

Sri Sri Ravi Shankar řekl: „Kvalita života závisí na kvalitě mysli“. Nemáme téměř žádnou kontrolu nad tím, co se děje v našem okolí, můžeme mít ale úplnou kontrolu nad svou myslí. Naše štěstí už nemusí být tolik ovlivněno vnějšími událostmi. Je-li mysl v pořádku, vše je v pořádku. A navíc, čím více budete meditovat, tím více pozitivních výsledků pocítíte.

Autor příspěvku: vylecimsecz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *