Nové!
Podívejte se na mé fotky na LibreShot.com!

Test tělesných typů v japonské medicíně

V této části si ukážeme, jak je možné stanovit rovnováhu mezi kyo (nedostatek) a jitsu (přebytek) na základě posouzení společných charakteristik. Po určení vašeho základního typu můžete provést jednoduché změny ve svém jídelníčku, životním stylu a každodenních návycích pro obnovu rovnováhy v těle a zlepšení vašeho zdraví.

Test základního typu podle japonské medicíny

Test A: Typ kyo Ano
Cítíte se často unavení a bez energie?
Bývá Vám často chladno?
Míváte často různé mírné bolesti, které zlepší zatlačení nebo zahřátí?
Jste často bledí?
Cítíte nedostatek síly a nízký svalový tonus?
Cítíte se často mentálně slabší a zapomětlivý?
Bývají vaše příznaky v zimě horší?
Cítíte se často unavení po probuzení?
Typ kyo - celkové skóre

0


Test A: Typ jitsu Ano
Cítíte se často podráždění a neklidní?
Bývá Vám často horko?
Trpíte akutními bolestmi a/nebo červenými a oteklými klouby?
Pociťujete ztuhlost a bolest při zatlačení?
Jste celkově zarudlí nebo mýváte červený obličej?
Jste neustále v pohybu a cítíte se nabuzeni?
Je pro Vás těžké usnout a/nebo se během noci často probouzíte?
Typ jitsu - celkové skóre

0

Péče o zdraví dle vašeho tělesného typu

Nyní, když jste zaškrtli všechny odpovědi, již víte, jestli u vás převládá typ kyo nebo jitsu . Podívejte se na popis níže a zjistěte, jak o sebe nejlépe pečovat tak, abyste dosáhli ve vašem těle rovnováhy.

Typ kyo - nedostatek

Pokud jste zaškrtli nejvíce odpovědí u skupiny A, převládá u vás typ kyo. To znamená, že máte tendenci trpět nedostatkem energie a nevyhovují Vám příliš chladné podmínky. Trpíte často celkovou slabostí, únavou a poruchami mentálních funkcí, a to buď ve větší či menší míře. Podle japonské medicíny jsou pro tento typ vhodné následující postupy, které mají za úkol zvýšit obecnou vitalitu, a chránit tak před zdravotními problémy spojenými s nedostatkem energie ki :

  • Teple se oblékejte.
  • Dávejte pozor, abyste měli břicho, dolní části zad a nohy v teple.
  • Vyhněte se chůzi naboso na studené podlaze.
  • Vyhněte se promoknutí nebo sezení delší dobu ve vlhkém či mokrém oblečení.
  • Jezte hodně zahřívajících a lehce stravitelných potravin, jako jsou polévky, dušené maso a zelenina.
  • Přidávejte do jídla a nápojů skořici a zázvor.
  • Každé sousto dobře rozkousejte.
  • Vyhněte se studeným nebo ledovým potravinám a nápojům.
  • Vyhněte se nápojům s obsahem kofeinu, jako je káva a kola, a nahraďte je výživnými nápoji, jako je pampelišková káva, ženšenový a zázvorový čaj.
  • Ujistěte se, že denně vypijete šest až osm sklenic vody.
  • Provádějte každý den nějaké nenáročné cvičení, např. chůzi.
  • Nepřetěžujte se.
  • Dopřejte si dostatek odpočinku a spánku.
  • Ujistěte se, že jste v noci v teple a cítíte se pohodlně.
  • K zahřívání těla používejte zázvorové koupele a obklady.
  • A na závěr to nejtěžší - vyhněte se úzkosti a zbytečnému trápení a podnikněte kroky ke snížení stresu.

Typ jitsu - přebytek

Pokud jste zaškrtli nejvíce odpovědí u skupiny B, převládá u vás typ jitsu . To znamená, že máte tendenci trpět přebytkem energie v jednotlivých částech těla a nedělají Vám dobře příliš teplé okolní podmínky. Trpíte zažívacími obtížemi, bolestivými a ztuhlými klouby, popudlivostí a netrpělivostí, a to buď ve větší či menší míře. Podle japonské medicíny jsou pro tento typ vhodné následující postupy, které mají za úkol uklidnit vaši mysl, odstranit zažívací potíže a ochránit vaše tělo před zdravotními problémy spojenými s přebytkem energieki :

  • Vyhněte se přímému slunci nebo horkému a dusnému prostředí.
  • Noste oblečení s tenkými vrstvami bavlny nebo jiných přírodních vláken.
  • Jezte hodně ochlazujících potravin, jako jsou saláty a jiné syrové potraviny.
  • Vyhněte se příliš kořeněným nebo příliš horkým potravinám.
  • Vyvarujte se přejídání.
  • Každé sousto dobře rozkousejte.
  • Vyhněte se stimulantům, jako je kofein, alkohol a cukr, a také neužívejte žádné rekreační drogy.
  • Pijte šest až osm sklenic vody denně.
  • Vyhněte se dlouhému sezení na jednom místě. Vstaňte a hýbejte se.
  • Provádějte pravidelné a intenzivní cvičení.
  • Naučte se hluboce dýchat.
  • Do svého každodenního života zakomponujte odpovídající relaxaci.
  • Pracujte méně a více odpočívejte. Naordinujte si pravidelné přestávky.
  • Dopřejte si dostatek odpočinku a spánku.
  • Dopřávejte si krátké koupele v teplé, ale nikoliv horké vodě, do které přidejte sáček strouhaného daikonu (dlouhé bílé ředkve) a petrželky.
  • Naučte se trpělivosti a toleranci.